שיווק עסק באינסטגרם – מה זה אומר ואיך עושים את זה?

תוכן עניינים

הרשת החברתית אינסטגרם כבר מזמן לא רק רשת להעלאת תמונות ושיתוף פוסטים, אלא הפכה לפלטפורמה שיווקית תחרותית ורחבה. מה זה אומר ואיך עושים את זה?

האינסטגרם הינה אחת הרשתות החברתיות המובילות כיום בקרב אוכלוסיית העולם כולו, ואף בכלל הגילאים. מלבד אופציות העלאת התמונות והשיתוף הבסיסיות של האפליקציה, ישנה אופציה לעסקים לבצע שיווק ממומן באינסטגרם, וכך להעביר תכנים לבחירתם לקהל האפליקציה הרחב, ולהגדיל את מספר העוקבים של העסק. תוכן שיווקי המפורסם באינסטגרם יכלול ברובו תמונה, טקסט קצר המתווסף לה ופרטים ליצירת קשר.

שיווק עסק באינסטגרם – איך עושים את זה? 

ניתן לבצע שיווק באינסטגרם באופן עצמאי וכן, ישנן חברות שונות המציעות שירותן לשיווק עסק הלקוח באינסטגרם, המבטיחות שירות מקצועי מניסיונן. בעבור שיווק באינסטגרם מחיר משתנה התלוי בתקציב ובתדירות הפרסומים, ובחברה המציעה שירותיה, בהתאם לאופציה שנבחרה להפעלת השיווק באינסטגרם.

למה כדאי לבצע שיווק באינסטגרם לעסקים?

מאחר וזו אחת הרשתות המובילות כיום, פרסום עסק ברשת זו יבטיח חשיפה גדולה לעסק, עוקבים נוספים לעמוד העסק באינסטגרם, ופניות של מתעניינים חדשים. ניתן גם לעקוב אחרי השיווק וקהל היעד, ולהגיע לקהל לקוחות פוטנציאליים. לצורך קידום יעיל ומקצועי ולמען הגדלת החשיפה, המכירות והפניות, רבים בוחרים להיעזר באנשי קרייאטיב וחברות המציעות לטפל בנושא השיווק הממומן באינסטגרם עבור העסק. יתר על כן, כיום עסקים כה רבים משתמשים בפלטפורמת האינסטגרם, וכדאי להצטרף לתחרות בזירה הזו גם כן, כדי להראות את שם העסק כמו שאר המתחרים.

סוגי השיווק 

לפרסום באינסטגרם, כמו גם בפייסבוק, יש המון דרכים ושיטות. ניתן לסווגן לשני סוגי שיווק עיקריים – האחד פרסום ארגוני, והשני פרסום ממומן. לכל אחת מהשיטות הללו יתרונות ומאפיינים משלה, ורוב העסקים על פי רוב משלבים את שני הסוגים באסטרטגיית השיווק שלהם באינסטגרם, מתוך ההנחה שיחדיו יניבו את השיווק המיטבי.

שיווק אורגני

שיווק אורגני הוא שיווק אינטרנטי המתמקד בהגדלת חשיפת העסק והכניסות אליו, דרך תוצאות חיפוש אורגניות (רגילות ולא ממומנות) של מנוע החיפוש. שיווק זה גם משתלם לטווח ארוך, שכן התיוגים והאמצעים הנוספים אשר כולל, נשארים ברשת גם לאחר ביצוען ולא מוגבלים בפעמים ובתקציב. פרסום כזה כולל כמה דרכים, כגון:

  • צירוף האשטגים (תיוגים) המתאימים לכל פוסט, כך שייחשף גם למשתמשים נוספים שאינם חלק מהעוקבים הקבועים של העסק.
  • השיווק הארגוני כולל גם תמונות עם מלל מקורי ושיווקי שמעודד תגובות והשתתפות מהמשתמשים שצופים בפרסום.
  • תיוג מקומות ומובילי דעת הקהל בפוסט, כך שישתפו ויחשפו את העסק לכל עוקביהם הרבים – בהתאם תתאפשר הרחבה משמעותית של המתעניינים בעסק.

שיווק ממומן

שיווק ממומן הינו שיווק שבו משלמים עבור השיתופים ועבור הופעת הפרסומים ברשת. בעוד שיכול להישמע מוזר לשלם כסף כשמדובר בעצם באפליקציה חינמית, ההשקעה הכספית למעשה לרוב משתלמת ומוחזרת כשהפרסומים מניבים את התוצאות. התשלום הממומן כולל כמה אפשרויות עיקריות ונפוצות:

  • תשלום ישירות לחברת אינסטגרם – דרכו מגדירים תקציב, שעות פרסום ואת קהל היעד.
  • תשלום ישיר למובילי דעת קהל – אלה יפרסמו דרך הפרופיל, מרובה העוקבים שלהם, את התכנים של העסק שהועברו אליהם תמורת תשלום. לרוב יהיה זה בהתאם מחיר גבוה ומתאים יותר לרשתות גדולות.

גם אתם רוצים להגדיל ולפתח את העסק? כדי להצליח בשיווק ולהשיג תוצאות, מומלץ לבנות תכנית אסטרטגית המותאמת לעסק ולקהל היעד שלו.  אצלנו בDIGITAL UP, תזכו לתכנית שיווקית מקצועית שתבטיח תוצאות בדבר פרסום עסקכם. אתם מוזמנים לפנות אלינו, ולקבל הצעת שיווקית קידום באינסטגרם המותאמת אישית לתקציב, לאופי ולצורך העסק שלכם.

לשיחת ייעוץ ללא עלות מלאו את הפרטים

Picture of דור קצב | Dor Kazav

דור קצב | Dor Kazav

מומחה לשיווק ופרסום עסקים בדיגיטל

נהנת מהמאמר? שתפ/י אותו עם חבר :)

LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
275423דדדדדדדדדדד6DIGITAL UP