שיווק בפייסבוק לעסקים – מה זה אומר ואיך עושים את זה?

תוכן עניינים

שיווק בפייסבוק היא כבר שנים דרך רווחות ויעילה של שיווק לעסקים ולעסקים קטנים לחשוף את עצמם לקהל לקוחות רחב ולשווק את עצמם למשתמשים רבים. אז מה זה אומר ואיך בדיוק עושים את זה?

הפייסבוק היא רשת חברתית מאד נפוצה בישראל ובעולם, זוהי רשת רחבת משתמשים וקלה לתפעול שמאפשרת יצירת קשר וחשיפה לקליינטים פוטנציאליים ומשתמשים רבים מאד. מעבר לאופציה הרווחת של לפתוח בפייסבוק פרופיל פרטי, ישנה גם אופציה לפתוח דף עסקי שמשמש לנתינת שירות וקידום העסק. כיום עסקים רבים כבר הצטרפו לשיווק בפייסבוק ובאינסטגרם, רשת חברתית נוספת שגם בה השיווק לעסקים תופס תאוצה. השיווק נעשה לרוב דרך פוסטים ומודעות שאנשים ומובילי דעת קהל משתפים, וגם בדרכים של שיווק ממוקד ממומן ומודעות.

שיווק בפייסבוק – למה כדאי?

שיווק בפייסבוק לעסקים ולעסקים קטנים הוא תופעה נפוצה מאד כיום, וכמעט ולא תמצאו עסק שלא מחזיק בעמוד עסקי משלו בפייסבוק במטרה לחשוף ולקדם את העסק. ישנן יתרונות רבות לקיום שיווק עסקים בפייסבוק:

  • תחזוקת עמוד פייסבוק עסקי ושיווק תכנים בו, חושפת את העסק ומכניסה לקוחות נוספים וקהל לקוחות רחב ומגוון יותר.
  • חיזוק התדמית של העסק והעלאת המודעות אליו.
  • דרך העמוד העסקי עסקים רבים גם מקבלים פניות ונותנים שירות בעוד פלטפורמה מלבד טלפון העסק והמיילים – כך שזו פלטפורמה נגישה ונוחה יותר לקהל שגם כך נמצא כבר בפייסבוק.
  • הרשת החברתית פייסבוק היא דרך מעולה להשיג 'לידים לעסק', ולצבור קהל מתעניינים פוטנציאלים עמו אפשר ליצור קשר בהמשך בעקבות התעניינותו.

שיווק בפייסבוק לעסקים- איך עושים את זה?

כדי לבצע שיווק מקצועי ויעיל, יש צורך בעיצוב מודעות ובניית תוכן, טרגוט קהל היעד שיתאים לעסק, והכרות עם מערכת הפרסום שמציעה הרשת פייסבוק. האופציה המקצועית יותר בה בוחרים עסקים רבים, היא שיווק העסק דרך חברות שיווק מקצועיות המביאות תוצאות אפקטיביות ומפרסמות את העסק והעמוד בצורה המיטבית מתוך הבנתן וניסיונן. בצורה זו, בדרך כלל צורך השיווק בפייסבוק מחיר שנע בין 15 ל-20  אחוזים מתקציב הפרסום, אל החברה המשווקת, או שמדובר במחיר שנקבע מראש עם חברת השיווק, התלוי ומושפע במידת המורכבות והתדירות של השיווק.

סוגי שיווק בפייסבוק

כמו בשאר הרשתות ואתרים, גם בפייסבוק ישנם שתי דרכים לשיווק עסקי – האחת היא השיווק האורגני, והשנייה היא השיווק הממומן. לכל אחד יתרונות משלו, וחברות רבות בוחרות לשלב את שני סוגי השיווק למען שיווק יעיל ומיטבי.

שיווק אורגני בפייסבוק

הכוונה לשיווק העסק על ידי פרסומים, שיתופים ותיוגים בפייסבוק, שלא עולים כסף אלא מתנהלים ברשת החברתית באופן רגיל וטבעי. שיווק כזה יכול להיעשות בכמה דרכים והוא יכול להיות מאד יעיל-

  • פרסום כמות גדולה של פוסטים בפרופילים פרטיים וגם בדף העסק, וכן גם בקבוצות שונות שכבר קיימות בפייסבוק.
  • יצירת מעורבות בתגובות בפוסטים בפייסבוק, וכך להגביר את החשיפה לעמוד העסק, כלומר על ידי 'רכיבה' על פוסטים אחרים.
  • יצירת 'איוונטים' מעניינים ופרסום שלהם.

שיווק ממומן בפייסבוק

הכוונה לשיווק יעיל מאד לפרסום ולשיווק, דרך מערכת די פשוטה להפעלה בפייסבוק תמורת תשלום. פייסבוק מאפשרת מספר אופציות כחלק מהקידום הממומן שמאפשרת- כמו קידום מספר הלייקים בדף, הפניה להורדת היישום או לאתר האינטרנט, וכולי. המערכת מאפשרת גם לראות, סטטיסטיקות של סוגי התוכן שקהל המשתמשים אוהב, וכמות הכניסות לדפים.

במקום להתנהל עם טיפול בשיווק ובפרסום ובהבנת המערכות הללו- כיום חברות רבות בוחרות ליצור קשר עם חברות שיווק המיומנות בשיווק בפייסבוק / קידום באינסטגרם וברשתות נוספות, אשר יעשו זאת באופן המיטבי עבורם ועבור העסק שלהם. אנחנו בDIGITALUP – שיווק בדיגיטל, נשמח לעמוד לשירותכם ולבנות יחד אתכם אסטרטגיית שיווק שתתאים לאופי, לצורך ולתקציב העסק שלכם בצורה המיטבית והמתאימה עבורכם.

לשיחת ייעוץ ללא עלות מלאו את הפרטים

Picture of דור קצב | Dor Kazav

דור קצב | Dor Kazav

מומחה לשיווק ופרסום עסקים בדיגיטל

נהנת מהמאמר? שתפ/י אותו עם חבר :)

LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
275423דדדדדדדדדדד6DIGITAL UP